پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183302
روياي ارزاني سکه و طلا تحقق مي‌يابد؟
تاریخ انتشار : 1394/07/27 13:45:18
نمایش : 1442
رئيس اتحاديه طلا و جواهر با اشاره به کاهش قيمت ارز، سکه و طلا در روزهاي اخير در پي نهايي شدن اجراي برجام، گفت: البته قيمت‌ها به کف رسيده و نبايد منتظر کاهش بيشتر قيمت سکه و ارز باشيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمد کشتي آراي درباره روند و پيش بيني وضعيت قيمت‌ها در بازار سکه و طلا با توجه به توافقات اجراي برجام، گفت: بسياري از مسائل سياسي و اقتصادي بر روي قيمت طلا تاثير مي گذارد اما توافق هسته اي ايران تاثيري بر قيمت جهاني طلا ندارد و موضوعي داخلي است و بر روي قيمت ارز در بازار داخل تاثير مي گذارد.


رئيس اتحاديه کشوري طلا و جواهر افزود: يکي از عوامل تشکيل دهنده قيمت سکه و طلا هم ارز است و هرگونه اتفاقي که بر روي قيمت ارز تاثير بگذارد، بر روي قيمت سکه هم تاثير گذار خواهد بود.


وي با اشاره به اينکه در روزهاي گذشته شاهد کاهش قيمت ارز به دليل اخبار اجراي برجام بوده ايم، تصريح کرد: اجراي چنين برنامه اي به اين معنا است که اقتصاد کشور رونق خواهد گرفت. به عبارت ديگر، با رفع تحريم‌ها، ارزش پول ملي افزايش و قيمت ارز تقليل مي يابد.


کشتي آراي در پاسخ به اين سئوال که آيا مردم منتظر کاهش بيشتر قيمت‌ها در روزهاي آتي باشند يا خير؟ گفت: قيمت‌ها در روزهاي اخير کاهش يافته است، به نظر نمي رسد که نرخ‌ها بيش از اين کاهش يابد، زيرا هر چيزي کف قيمتي دارد و در حال حاضر قيمت سکه و طلا به کف رسيده است.


رئيس اتحاديه طلا و جواهر با بيان اينکه در روزهاي اخير قيمت ارز به دليل اينکه برجام وارد فاز اجرايي شده، کاهش يافته است، تصريح کرد: نرخ سکه (تمام بهار) هم به تبعيت از آن در روزهاي اخير ۱۲ هزار تومان کاهش يافته و قيمت سکه ها در حال حاضر واقعي است.

وي درباره وضعيت بازار سکه گفت: اين روزها به دليل ايام محرم و سوگواري، داد و ستدها در اين بازار به شدن کاهش يافته و به حداقل رسيده است. قيمت طلا در بازار جهاني هم تحت تاثير شاخص‌هاي اقتصادي آمريکا قرار مي گيرد و با منفي شدن شاخص هاي آن، نرخ تغيير مي کند.

کشتي آراي با اشاره به اينکه همواره در روزهاي پنج شنبه و جمعه آمارهاي اقتصادي آمريکا از جمله بيکاري، شاخص‌هاي مصرفي و کشاورزي و غيره منتشر مي شود و در همان روزها هم تاثيرات خود را بر روي قيمت جهاني طلا نشان مي دهد، تصريح کرد: طي دو هفته اخير شاهد افزايش جهاني قيمت طلا بوده ايم، به طوريکه نرخ طلا در هفته گذشته حدود ۲۰ دلار افزايش يافت و اين افزايش به خاطر افزايش تقاضاي جهاني و همچنين وضعيت نرخ دلار آمريکا بود.

وي ادامه داد: پيش بيني مي شود که وضعيت قيمت طلا در بازارهاي جهاني طي روزهاي آينده به همين نحو باشد و تا پنج شنبه با نوسان خاصي مواجه نشود و نوسانات بسيار جزئي باشد و نرخ‌هاي جديد در پايان هفته و در روزهاي پنج شنبه و جمعه مشخص خواهد شد.

رئيس اتحاديه طلا و جواهر گفت : در ۱۰ روز گذشته قيمت سکه از ۹۳۵ هزار تومان به ۹۵۷ هزار تومان افزايش يافت اما پس از نهايي شدن برجام و توافق حدود ۱۲ هزار تومان کاهش يافت و به محدوده ۹۴۵ هزار تومان رسيد و اين کاهش قيمت سکه به دليل کاهش نرخ ارز بوده است.


مرجع : مهر
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html